Tuesday 13 March 2012

VERTONGHEN MAHU KE ARSENAL


Tottenham mungkin menghadapi persaingan untuk menandatangani Jan Vertonghen pada musim panas selepas bek Ajax itu mendedahkan dia berminat beralih ke Arsenal.
 
Kontrak Vertonghen di Amsterdam tamat tempoh pada Jun berikutnya dan bek itu dilihat bakal berpindah pada musim panas.
 
Dia berkata dalam Daily Express, "Ejen Saya tahu kelab mana yang saya akan pergi. Arsenal jelas salah satu daripadanya. Ajax kini sibuk cuba mencari penyelesaian bagi menggantikan saya."
 
Warga Belgium, yang hadir melalui akademik Ajax, tidak merahsiakankeinginannya menyertai sisi Liga Perdana.
 
Namun, sisi Belanda itu muncul sebagai pencabar lewat untuk gelaran Eredivisie dan Vertonghen kini fokus terhadap kempen semasa mereka.
 
"Siapa yang tak mahu bermain di kelab terkemuka England?" jelas bek itu kepada NU Sport. "Jika kelab yang bagus (berminat), saya akan mendengar tentangnya daripada ejen saya."
 
"Tapi terlebih dahulu, saya mahu fokus sepenuhnya pada kejuaraan."

No comments:

Post a Comment