Sunday 11 March 2012

ROSICKY HEBAT


Penjaga gol Arsenal, Wojciech Szczesny memuji prestasi Tomas Rosicky.
 
Pemain antarabangsa Republik Czech mempamerkan aksi mengagumkan dalam kemenangan ke atas Tottenham, Liverpool dan AC Milan baru-baru ini, bermain 90 minit penuh dalam semua tiga perlawanan dan menjaringkan dua gol.
 
Szczesny memuji paparan pemain berusia 31 tahun itu dalam kemenangan 3-0 menentang AC Milan di Liga Juara-juara pada hari Selasa dan berkata rakan sepasukan telah memberi perbezaan buat The Gunners pada separuh pertama.
 
"Dia hebat sepanjang beberapa minggu ini, menjaringkan gol menentang Tottenham dan merupakan hero saya pada perlawanan itu," katanya kepada laman web rasmi kelab. "Dia sekali lagi hebat di sini (menentang AC Milan) dan diharapkan dia boleh meneruskannya kerana apabila dia main sebegitu, dia seorang pemain yang hebat."
 
"Dia juga boleh mengatasi pemain di tengah. Saya rasa kami menguasai bahagian tengah pada babak pertama dan dia membuat perbezaan. Dia hebat."
 
Perjanjian semasa Rosicky di Emirates berakhir pada musim panas tetapi midfielder itu dipercayai akan memuktamadkan rundingan mengenai kontrak baru dengan kelab sebelum akhir kempen.

No comments:

Post a Comment